Mándok Város Önkormányzati Képviselő-testületének
13/2011. (VIII. 31.)
önkormányzati rendelete
egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól,
valamint a fizetendő díjak mértékéről
Mándok Város Önkormányzati Képviselő-testülete a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény 44/A. § (2) bekezdésében biztosított jogalkotói jogkörében eljárva, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdésében, a 2010. évi I. törvény 96. §-ában , az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 1. § (3) bekezdésében, az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 15/A. § (6) és (7) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya kiterjed Mándok Város Önkormányzat illetékességi területén történő házasságkötésre és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére.
2. § E rendelet alkalmazásában:
a)anyakönyvi esemény: házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése,
b)hivatali helyiség: az önkormányzat által az anyakönyvi esemény lebonyolítására a Polgármesteri Hivatal (Mándok, Ady Endre út 1. szám) épületében biztosított alkalmas hivatali helyiség,
c)hivatali munkaidő: Mándok Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.
A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül
történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
3. § (1) Anyakönyvi eseményt lebonyolítani munkanapokon, valamint szombaton lehet.
(2) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt kizárólag hivatali munkaidőn kívül lehet lebonyolítani.
(3) Az (1)-(2) bekezdésekben szereplő szabályoktól a 4. § (4) bekezdésében foglalt esetekben lehet eltérni.
Az anyakönyvi események díjazása
4. § (1) Mándok Város Polgármesteri Hivatala hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolítását.
(2) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításának díja 10 000 Ft+Áfa. Ez az összeg magában foglalja a szervezési költséget, a gépzene biztosítását, az anyakönyvvezető rendelkezésre állását.
(3) Hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításának díja 20 000 Ft + Áfa.
- (4)Rendkívüli körülmény esetén – különös tekintettel a házasulók, valamint az élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapotára – az egészségügyi és szociális intézményben (idősek otthona), továbbá lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.
Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke
5. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt – választása szerint – a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenként bruttó 8.000.- Ft illeti meg.
(2) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt – választása szerint – a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenként bruttó 10.000.- Ft díjazás illeti meg.
Eljárási szabályok
6. § (1) Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli lebonyolítását a jegyző engedélyezi, a kérelmet a házasulandók vagy bejegyzett élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók írásban nyújtják be az anyakönyvvezetőnél legkésőbb a házasságkötés időpontja előtt 30 nappal.
- (2)Az anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívüli lebonyolítása akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény méltósága, tekintélye nem csorbul.
7. § Ha az időjárási körülmények nem teszik lehetővé a szabadtéren történő házasságkötést, a házasulandók vagy bejegyzett élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók gondoskodnak olyan helyszín biztosításáról, ahol az anyakönyv védelme biztosított.
8. § (1) A többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díjat a házasulandók vagy bejegyzett élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók Mándok Város Polgármesteri Hivatala házipénztárába fizetik be, legkésőbb a házasság megkötését megelőző 8. munkanapon.
- (2)Amennyiben az anyakönyvi esemény meghiúsulását 5 munkanappal az eseményt megelőzően a házasulandók vagy bejegyzett élettársi kapcsolatot létesíteni kívánók bejelentik, a befizetett szolgáltatási díjat a Polgármesteri Hivatal 15 munkanapon belül visszafizeti.
- (3)Az anyakönyvi eseménynek valamelyik igénybevevő, vagy az igénybevevők mindegyike részéről történő meghiúsulása esetén a díj nem fizethető vissza.
Hatálybalépés
9. § (1) Ez a rendelet 2011. szeptember 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett házassági szándék és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése iránti szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.
(2) A rendelet kihirdetése a helyben szokásos módon történik.
Pekó László sk Galambos Péterné sk
polgármester jegyző
< Előző | Következő > |
---|